Friday, September 01, 2006


جعلونى

مجرما

رغم انفى

وسابونى فى

المطبخ

اقـور محشى

وغطى الحله لسعنى

وجوزى شد شعرى

احب اعرفكم بنفسى

انا اللهو الخفى

انا مدام حنفى

انا بنت الاصول

وكنت بحب وطنى

جه عريس خطفنى

وكان اسمه شلبى

ومن التعين حرمنى

وصمم أربى شنبى

وبقيت من يومها عاوزه

صابون حلاقه لدقنى

وحكومتنا المصونه

مضونى انى مجنونه

وانى قتلت زوجى

لما جاتلى الفـــــونه

اتارى البت فاتن

عامله حلة مكرونه

وشلبى داق المحشى

رمانى م البلكونه

وقعت وقومت اجرى

ووقفت ف الطابونه

استنى الطابوووور يخلص

واشتريت صابونه

وروحت سلمت نفسى

للخدمه العسكريه

قالولى مين انتى

وعاوزه ايه يا ولييه

قولتهم انا حنفى

مسلمه عربيـــــــــــــــــــــــه

وف نظر العالم كله

بقيت ارهابيـــــــــــــــــه

عاملولى كشف هيئه

وبعتونى ع المديريه

وهناك شفت دنيا

وعالم مفتريه

ضربونى فى وشى ضربه

والجزمه جت ف عينيه

بكيت على حال بلدنا

دى بلدنا منتهيه

عاوزين تفوق ولادنا

ونكون اصحاب قضيه

ومها الظلم عــم

ايامنا الحلوه جايه

خالو الامل موجود

وعدوا اى سدود

ويومنا الموعود

هيكون اجمل هديه

يا رب يا معبــود

يا سامع كل صوت

قرب لينا البعيد

وترجع الحريـــــــــــــــه

10 Comments:

At 4:12 AM , Blogger shady said...

اذيك يابت يا مفلس افندى ايه اخبار وقفتك فى البكونة
معلش بكرة تفرج وبت بنت ناس
قصدى بنت حرامية تعجب بيكى وتنتشلك من البلاعه دى
يلا يا اختى معلش زمان نسوان بقى بعيد عنك
ربنا يكرمنا واشوفه فى سجن ابوغريب حسحس الكلب وابنه
بس دول مش وش سجن ابوغريب دول اخرهم سجن القناطر

 
At 4:20 AM , Blogger مفلس افندى الرايق said...

تصدق لو عملنا نسوان ف البلد دى احتمال حالنا يبقى احلى يا شادى
وعلى الاقل هاكل فراخ بقى كتير وانا فى فترة النفاس
ههههههههههههههههههههه

 
At 12:30 PM , Blogger moorgen said...

مفلس افندى

لو على طابور الانتظار احسن لك انسى الموضوع دا هاتستنى ع الفاضى

واما المديريه الناس اللى فيها بايعة القضيه مش بيدورا على الحق دول بيضربوا ويحبسوا فى اوضه ضلمة بس :)

اما البلد فحالها مال من زمان لو مستنى الامل فكيد مش ع الباب
يمكن يكون مش لنا يمكن يكون للى بعدنا

وحتى لو عملت نسوان مش هاتاكل فراخ
الفراخ فيها انفلونزا شفت دى كمان مش مكتوبالك
:):)














ك

 
At 5:29 AM , Blogger مفلس افندى الرايق said...

ههههههههههههههه
انفلونزا هو حاجه مبهدلانى الا الانفلونزا بتاعت الطيور اصل محسوبك دكتور فراخ

وقلبى من بلدنا تاه وداخ

وشباب بلدنا الحلوه م الظلم كله شاخ


ميرسى جدا على تواجدك وان كنت بتاخر ف الرد فسورى ظروف

 
At 1:41 PM , Blogger moorgen said...

ماشى يا عم مفلس
نعذر الظروف والجوابات

ونزعل من طنط انفلونزا

اللى مبهدلاك
:)

تحياتى

 
At 3:06 PM , Blogger مفلس افندى الرايق said...

هههههههههههههههه

تعرفى دلوقتى البيض غلى بقى ب 65 قرش الواحده
يعنى على ايام ما نتجوز وده بعد عمر طوييييييييييل هتكون اللحمه اختفيت والبيض بقى هو مكان اللحمه يعنى اقول لمراتى اطبخى النهارده دمعه ورز وبيض
وعيالى يقولوا يا بابا انا عاوز منابى اقوله عاوز الصفار ولا البياض وطبعا انا هامصمص القشر ولا اقولك نبقى نعمل بالقشر شربه علشان نسقى الاكل

 
At 4:57 AM , Blogger moorgen said...

هىىىىىىىى

:(
ايه يا بنى القحط دا
هى العمليه ناقصه انيميا
لو الجواز هايبقى كدا
انا هاتخطب ومش هاتجوز

انا مبسوطه فى بيت اهلى

:):")

 
At 6:16 AM , Blogger مفلس افندى الرايق said...

خلاص نقضيها خطوبه بس واهو الواحد يجى يتغدى ويتعشى عندكم كل يوم
هههههههههههههه

يا سلام انتى بجد عروسه لقطه

 
At 1:06 AM , Blogger Yasmine Adel Fouad said...

ايه الجمال ده
الناتج الأدبى ده فى لحظة حكمة و للا لحظة لسعان ؟
و للا اللحظتين واحد أساسا

عجبتنى قوى و صعبت عليا المسكينة يا عينى هو كل الرجالة عينيهم تندب فيها رصاصة و للا ايه ؟
أنا بطالب باعدام شلبى علشان يبقى عبرة لكل أصحاب الشنبات بقى

 
At 3:47 PM , Blogger السندريللا السعيدة said...

يا بني رحمني شوية انا مش عرفة اكتب وانا بضحك علشان كلامك وردودك بتفطس مالضحك..يخرب عقلك....دانتا داهية...انا ازاي مدخلتش عندك من يوم موصلتي عالبلوج.....ربنا يجزيك خير....هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه...والله حبقةادخلك كل يوم وفكل وقت بجد...عجبني كلامك اوييييي...ربنا يخليك بتشيل عنا الغم....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home